Coloma
Lleal Galceran
1944
Ceuta
si
Coloma Lleal Galceran va néixer a Ceuta l’1 d’abril de l’any 1944. És la tercera filla d’un marí mercant badaloní que aleshores es trobava a la línia de l’Estret. Quan l’autora té sis mesos la família torna a Badalona.
En acabar el batxillerat, treballa un parell d’anys al despatx d’un taller mecànic, on hi escriu els primers poemes i els llegeix a la seva primera lectora, la seva germana Teresa.
Estudia Filologia Romànica, Hispànica i Francesa a la Universitat de Barcelona i, des de l’any 1970, és professora de Llengua Espanyola de la facultat de Filologia de la Universitat de Barcelona. L’any 1980 fa el doctorat i des del 1992 és Catedràtica de la Facultat de Filologia.
Coloma Lleal també escriu llibres de divulgació lingüística per a l’ensenyament de la llengua catalana, nombrosos articles i obres sobre la història de les llengües romàniques centrada en la llengua castellana durant el segle XV.
Té dos fills, un noi nascut el 1975, i una noia, del 1977. I és sòcia de l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana.
La seva versatilitat literària, li han permés publicar llibres de Poesia i Novel·les.
Poemes. (Tarragona: Foc Nou, 1967.), Dels dels sons. (Badalona: Ajuntament, 1987) i Com si fos una elegia. (Badalona: Fet a Mà, 2001). Són els seus llibres de Poemes.
Amb la seva novel·la L’embat del vent. Records d’una vida marinera. (Lleida: Pagès, 2009.) completa la seva bibliografia.
Poemes. Tarragona: Foc Nou, 1967.
Dels dels sons. Badalona: Ajuntament, 1987.
Com si fos una elegia. Badalona: Fet a Mà, 2001.
L’embat del vent. Records d’una vida marinera. Lleida: Pagès, 2009.
Plany a quatre veus. Englantina als Jocs Florals de la Llengua Catalana de París, 1965.
L’embat del vent: records d’una vida marinera. Finalista de la 11a edició del premi Romà Planas de Memòria Popular, 2009.