Del 8 al 17 de novembre, se celebrarà a Catalunya la 29a edició de la Setmana de la Ciència amb l’objectiu d’apropar la ciència i la tecnologia a la ciutadania.
El fil conductor de l’edició d’enguany serà l’ètica en la ciència i la tecnologia. Les descobertes científiques i les innovacions tecnològiques tenen un gran impacte en la societat. Aquest fet planteja la necessitat de considerar els límits ètics en la recerca i la seva aplicació en àmbits com, per exemple, la biotecnologia, la intel·ligència artificial i també els recursos naturals, com ara l’energia o l’aigua, entre d’altres.
Les biblioteques de Badalona se sumen a aquesta Setmana de la Ciència amb les següents activitats:
Biblioteca Can Casacuberta
Dijous 7, a les 17.30 h
Gimcana STEAM a la Biblioteca – Bibliolab
Crearem un circuit amb 4 estacions amb diferents minijocs relacionats amb conceptes STEAM. En aquestes estacions aniran coneixent a diferents robots.
Materials: Tale-Bot, Unplugged, Connetix, Lego ®, Gigiblocks, Jenga … entre d’altres.
A càrrec de TBKids – tecnologia creativa.
Places limitades. Cal inscripció prèvia. Formulari d’inscripció
L’activitat es realitzarà al Centre Cultural El Carme: 4a planta. C/ de Francesc Layret, 78 – 82, Badalona.
Els infants han d’anar acompanyats d’un adult. Durada prevista: 1 hora i 50 minuts.
Biblioteca Lloreda
Dimecres 13, a les 17.30 h
Setmana de la Ciència – Fes el teu moc! (Slime) – Taller
Crearem el nostre propi slime seguint el mètode científic. Afegirem i mesclarem amb precisió les substàncies adients i crearem un fluid no newtonià, desafiant així la classificació sòlid-líquid. Els infants es quedaran l’slime que hagin elaborat.
A càrrec d’eXplorium Associació de Lleure Científic.
Places limitades. Cal inscripció prèvia. Per a infants entre 4 i 12 anys.
Les inscripcions es poden fer a la biblioteca o a b.badalona.llo@diba.cat, o al 93 387 31 75
Biblioteca Pomar
Dimecres 13, a les 17.30 h
Els experiments de la Mari – Hora del conte
Sessió de l’Hora del conte dedicada a la ciència i a l’experimentació , que sempre ens deixa bocabadats.
A càrrec de Ma. José López Martínez.
Places limitades. Per a infants entre 4 i 10 anys.
Aforament limitat. Es recomana reservar plaça. Més informació i reserves a b.badalona.p@diba.cat, al 93 395 35 07, o presencialment.
Biblioteca Llefià – Xavier Soto
Dimecres 13, a les 18 h
A la recerca del món perdut – Taller
Què és el canvi climàtic? Com ens afecta? Aquest taller ens dona les claus per entendre millor perquè s’escalfa el planeta i què podem fer per nosaltres per tenir cura del nostre entorn. L’activitat inclou experiments participatius.
A càrrec d’Associació Ecometta.
Places limitades. Cal inscripció prèvia. Per a infants a partir de 5 anys.
Informació i inscripcions a b.badalona.lle@diba.cat; tel. 93 383 29 70
Biblioteca Lloreda
Dimecres 27, a les 17.30 h
Ciència i música – Taller
El nostre entorn sempre està ple de sons i fins i tot el cos humà és capaç d’emetre infinitat de sons. El so viatja per l’aire en forma d’ones fins les nostres orelles.
Les ones del so produeixen una sensació agradable produïda per la vibració del timpà, el nostre òrgan auditiu. En canvi, el soroll és aquesta mateixa vibració del timpà però molt més intensa i que ens produeix una sensació desagradable.
Un instrument és un element que vibra i produeix el so. Així doncs, gairebé qualsevol cosa pot ser un instrument.
A càrrec de Funbrain.
Places limitades. Cal inscripció prèvia. Per a infants entre 5 i 10 anys.
Les inscripcions es poden fer a la biblioteca o a b.badalona.llo@diba.cat, o al 93 387 31 75
Biblioteca Can Casacuberta
Dijous 28, a les 17.30 h
Creació d’històries amb Lego – Bibliolab
L’objectiu del taller serà que els participants facin volar la seva imaginació i crear una història amb Lego a partir d’una història de còmic o conte. Aquesta activitat dona suport a les habilitats d’alfabetització, millora d’escriptura, habilitat de lectura i els hàbits de comunicació.
A càrrec d’Edukem-nos.
Places limitades. Cal inscripció prèvia. Formulari d’inscripció
Amb la col·laboració de Diputació de Barcelona – Xarxa de Biblioteques Municipals de Barcelona.
L’activitat es realitzarà al Centre Cultural El Carme: 4a planta. C/ de Francesc Layret, 78 – 82, Badalona.
Els infants han d’anar acompanyats d’un adult. Durada prevista: 1 hora i 30 minuts.
Biblioteca Can Casacuberta
Dijous 12 de desmbre, a les 12 de desembre, a les 17.30 h
Postal elèctrica – Bibliolab
Un taller on aprendràs a crear postals que brillen amb llum pròpia. Descobreix el món de l’electricitat de manera divertida i creativa!
Per a infants de 8 a 11 anys.
A càrrec d’Edukem-nos.
L’activitat es realitzarà al Centre Cultural El Carme: 4a planta. C/ de Francesc Layret, 78 – 82, Badalona.
Cal inscripció prèvia. Formulari d’inscrició