Dijous 26 de març, a les 17 h a la masia Can Miravitges i seguidament, les 18 h, tertúlia amb l’autora Olga Olaria

 

  • L’obra El secret de les caves Malsor

“En una visita als cellers Olmoy, unes caves de la competència, l’Eva Sendra, empleada de les caves Malsor, pateix un accident quan s’ensorra el terra d’una sala i cau en una cambra inferior. La fortuna vol que no es faci mal, però la caiguda serà el detonant d’uns fets, d’entrada incomprensibles, que impulsaran l’Eva cap al descobriment d’un dels secrets més ben guardats del món del cava, fins al punt que molts sempre havien cregut que es tractava d’una llegenda.
Aquest secret, però, és també l’objectiu d’uns personatges cobdiciosos, capaços de tot per aconseguir treure’n benefici i, sobretot, per obtenir venjança d’uns greuges familiars que no s’han oblidat ni perdonat. Com tot secret, el de les caves Malsor també pot ser descobert, però caldrà tenir els mateixos coneixements, molt específics, d’origen matemàtic, que posseïen els creadors del Gran Reserva Brut Nature Malsor, un dels caves més admirats del món, potser el millor.”

 
  • Olga Olaria

Va néixer el 1973 a Barcelona i va viure fins als 14 anys a Irun. Tot i que va estudiar administració i es va dedicar a confeccionar i arranjar roba, de sempre ha sentit una inclinació especial per l’escriptura de contes i històries curtes. Afició que la va dur a publicar la seva primera novel·la curta: El secret de les caves Malsor, guanyadora el 2017 de la tercera edició del Premi de Novel·la Curta Celler de Lletres, organitzat per la Biblioteca Municipal Ramon Bosch de Noya i l’Ajuntament de Sant Sadurní d’Anoia.

 

 

  • La masia Can Miravitges

Històricament el conreu predominant al territori de Badalona ha estat la vinya. Moltes de les masies del territori es dedicaven a l’elaboració de vi i aiguardents. La importància d’aquesta producció es mostra a la masia de Can Miravitges, on es conserven algunes estances directament relacionades amb el vi. Aquesta masia, d’origen medieval, va ser reformada a finals del segle XVII i principi del XVIII. En el recorregut s’expliquen les transformacions del camp català en aquesta època i com era la vida a pagès fins al principi del segle XX. Es visitaran espais com la sala de cups i les premses; la cuina, el safareig, les sales nobles i alguns dormitoris. Hi ha també unes estances dedicades al pintor i escenògraf Antoni Ros i Güell, últim propietari de la masia.

 

Més informació: Museu de Badalona , Gencat.