Literatura i Magia 2017

Inici Fòrums Literatura i Màgia 2017 Literatura i Magia 2017

El tema conté 19 respostes, té 2 opinions, i s'ha actualitzat per última vegada el Moderador Forum Moderador Forum fa 2 anys, 5 mesos.

S'està mostrant 5 entrades - de la 16 a la 20 (d'un total de 20)
  • Autor
    Entrades
    Anna

Bona nit!
    M’ha semblat fascinant aquesta fusió de literatura i màgia. Sobre l’obra ‘Los bosques imantados’ vull destacar que em va agradar molt la conversa que es produeix al primer capítol entre el periodista i el seu company de viatge de camí al bosc de Samiel. Vaig veure una connexió, fins i tot admiració, entre els dos personatges, i em plantejo si les persones no sentim certa ‘fascinacinació’ envers aquelles coses/persones contra les qui ens manifestem en contra. Qui no hagi llegit el llibre potser no entén a què em refereixo però no vull fer d’espòiler…
    Al meu parer, l’obra està molt ben ambientada, et trasllada ben bé al s. XIX, i m’ha agradat molt l’estil de l’autor. Sí que coincideixo amb la resta de tertulians que van manifestar a la trobada que la trama es resol com precipitadament, tot i que l’autor va explicar que va ser intencionadament.
    Trobo molt interessant aquesta reflexió sobre si les ‘maniobres de distracció’ i les eines per crear misteri, presents a l’obra i molt presents evidentment al món de la màgia, es troben també a altres disciplines. Jo diria que sí i afegiria que poden estar presents a qualsevol àmbit de la vida fent-lo més emocionant i interessant.
    També vull destacar l’habilitat de l’autor a l’hora de reproduir com recollien la notícia del que estava passat a Samiel els diferents mitjans de comunicació. Es veu que domina!
    Per la seva banda, l’Enric Magoo ens va fer una classe magistral sobre història de la màgia. Però no ens va desvetllar cap truc! És d’admirar com guarden els seus secrets, els mags. I sobre el que va fer el mag Magnolo en el seu espectacle, simplement genial.

Moderador Forum
    Moderador Forum
    Moderador

Bon dia a tots!

L’anècdota que comentes, Maria, és força rellevant i suggeridora, com bé dius. En l’espectacle de la màgia, s’estableix una mena de pacte previ entre il•lusionista i espectador, un entrar en el joc coneixent-ne algunes de les regles i, la més important, l’acceptació de certs mecanismes interns. I, efectivament, això es fa extensiu a totes les manifestacions d’art: les propostes artístiques ens fascinen pel repte que suposa entrar en la ficció de la qual en coneixem alguns codis.

La frontera entre realitat i ficció és un dels components principals de la novel•la de Vico i, tal com ell mateix va comentar, hi ha enganys molt ben vestits que es prenen com a veritats i tot el contrari, veritats que semblen ficcions. Posat en paraules de Robert-Houdin al llibre: ‘La verdad puede algunas veces no ser verosímil; lo verosímil puede también no ser verdad’.

Gràcies per la teva aportació!

Enric Magoo

“Veritats que semblen mentides i mentides que semblen veritats” 😉

Moderador Forum
    Moderador Forum
    Moderador

Veiem que la trobada a l’Espai Betúlia us va interessar força: ens n’alegrem! Certament, va ser una xerrada molt enriquidora i la cirereta de la sessió de màgia amb Magnolo va acabar d’arrodonir-la.

Compartim la vostra opinió de què Los bosques imantados ens apropa al món de la màgia de manera molt atractiva. Els temes que aborda Vico circulen com un riu subterrani, per sota d’una trama que ens pot fer pensar que ens trobem davant d’una novel•la de gènere negre i és precisament per aquesta manera d’oferir-los que l’obra esdevé tan potent. L’autor ho va exposar molt gràficament: la novel•la es presenta com un iceberg, allò que no veiem en un primer moment té tant de pes com el que copsem d’immediat.

Moderador Forum
    Moderador Forum
    Moderador

Abans de donar per acabat aquest fòrum, us volem agrair la participació de tots vosaltres. Al Juan Vico i a l’Enric Magoo els donem les gràcies per la seva bona predisposició i les ganes que han posat en aquest projecte. Esperem retrobar-vos entre llibres, màgia i altres il·lusions!

• Aquesta resposta s'ha modificat el fa 2 anys, 5 mesos per Moderador Forum Moderador Forum.
S'està mostrant 5 entrades - de la 16 a la 20 (d'un total de 20)

El fòrum ‘Literatura i Màgia 2017’ s'ha tancat a temes i respostes noves.

Sense Comentaris RSS 2.0 trackback