Love, Rosie - Los Imprevistos del Amor -CoveRdvdGratis.Com V2La primavera arriba amb una nova entrega dels Oscars de Badalona, dedicada com no a les pel·lícules romàntiques. Això sí, en un sentit ampli del terme: totes aquelles on les relacions amoroses estan al centre de la història.

Com sempre, en la nostra selecció potser trobis a faltar alguna de les teves preferides, però si vols tindràs la possibilitat d’escollir-la quan emetis el teu vot. La guanyadora de la votació popular concursarà amb les altres onze finalistes en la Gran Final, i serà projectada en el Círcol Catòlic de Badalona. Ja en coneixem dues: Bailando con lobos, com a millor western, i La vida de Brian com a millor comèdia. Amb la teva participació entraràs en un sorteig de dues invitacions pel Màgic Megacine

Així ja ho saps: pots ajudar-nos a descobrir la pel·lícula preferida dels badalonins i badalonines, tot i que no et resultarà fàcil escollir només una entre les nostres nominades. Submergeix-te ara en amors eteris o d’amor-odi, amors impossibles, romanticisme, adulteris, sacrificis, engelosiments, tragèdies, malentesos, sensualitat, i molt més als… Oscars de Badalona!

Vota  aquí o al final . Aquestes són les nominades:

 

 

AmancerAmanecer (1927)

En el cas d’Amanecer el temps, lluny d’esborrar-ne el record, allò que ha fet és augmentar el seu valor, qualitat que la identifica com a obra mestra. El cert és que té un poder de seducció que deixa gairebé bocabadat, més enllà del senzill argument. Es deu a la realització impecable de l’F.W. Murnau, un dels mestres de l’expressionisme alemany (Nosferatu, El último), que combina pel seu primer film americà diversos elements, com un treball de càmera i una fotografia sorprenents, l’”innovador” sistema de so Movietone (que permetia la inclusió d’efectes i banda sonora) o l’ús escàs de subtítols per una pel·lícula muda, amb virtuosisme, de manera que aconsegueix dotar la pel·lícula d’un aire de faula captivadora per la qual no passen els anys.    

 
 Disponibilitat al catàleg 

 

 

AtalanteL’Atalante (1934)

La quarta i última pel·lícula del director francès Jean Vigo, mort als vint-i-nou anys de tuberculosi, representa una de les expressions d’amor més autèntiques que s’hagin pogut veure en cinema. La relació dels dos joves protagonistes, noucasats que solquen els canals propers al Sena en una barcassa on viuen i treballen, emana una màgia desproveïda de qualsevol mena d’artifici. És una història que exposa amb senzillesa la passió i l’alegria d’estimar, però també la gelosia i el patiment que comporta. Poètica.

 
 Disponibilitat al catàleg

 

 

VientoLo que el viento se llevo (1939)

No pensaríeu que en una llista com aquesta anàvem a oblidar-nos d’ella, oi? Costa pensar en pel·lícula d’amor turmentós més mítica. Escarlata O’Hara i Reth Buttler, dues de les icones del cinema més carismàtiques, interpretades per uns pletòrics Vivien Leigh i Clark Gable, immerses en una epopeia de gairebé quatre hores per oblidar-se de tot i de tots als acords de la música de Max Steiner. Pels nostàlgics i els amants del cinema més clàssic.

Disponibilitat al catàleg

 

 

CasablancaCasablanca (1942)

Què es pot dir d’aquesta pel·lícula que no s’hagi comentat centenars de vegades? Ha passat a ser un dels béns de la humanitat i tothom ha fet la seva lloança o interpretació alguna vegada. Caldria posar-la en algun xip i llançar-la a l’espai com a representació del nostre gènere davant les races alienígenes (potser s’ha fet ja), o guardar-la en un búnquer subterrani a prova de bombes per quan ens extingim ens puguin recordar d’alguna manera qui sigui. Perquè per molt que passi el temps Casablanca ha de perdurar i perdurarà. No en tenim cap dubte

 
 Disponibilitat al catàleg

 

 

tu y yoTú y yo (1957)

Gran melodrama romàntic, remake en color del filme que va dirigir el mateix Leo McCarey el 1939, amb Irenne Dunne i Charles Boyer com a parella protagonista. En aquesta versió tenim a Cary Grant i Deborah Kerr com els dos enamorats que acorden retrobar-se a l’Empire State Building sis mesos després d’haver-se conegut en un creuer d’allò més glamurós, si segueixen sentint el mateix l’un per l’altre. La naturalitat amb què treballen tots dos i la química que sorgeix entre ells, fan del visionat d’aquesta pel·lícula una experiència encantadora.     

 
 Disponibilitat al catàleg

 

 

AnnieHallAnnie Hall (1977)

Com a gran coneixedor de la psicologia humana i del món de les relacions, Woody Allen ha portat a la pantalla un sens fi de bones històries que abordaven aquests temes, ja fos des d’un punt de vista dramàtic com des de l’òptica més humorística. Multitud de comèdies romàntiques l’avalen, com  Manhattan, La rosa púrpura del Cairo o Midnight in Paris, per destacar-ne només algunes de les millors, però potser és a Annie Hall on llueix més el seu geni desbordant, recolzat per la Diane Keaton i un repartiment com sempre replet de bons actors.  

 
Disponibilitat al catàleg

 

 

 MemoriasMemorias de África (1985)

El poder d’evocació d’aquesta esplèndida pel·lícula és impressionant. Es recolza en una fotografia i una direcció artística admirables que mostren la bellesa d’Àfrica com mai s’havia vist abans; la inoblidable banda sonora de John Barry, de les més boniques de la història del cinema; un guió perfecte donant suport a uns actors brillants (Meryl Streep portentosa), que aconsegueixen dotar d’un magnetisme singular els seus personatges, i la gran història d’amor que narra, un cant a la llibertat per sobre de totes les coses. Imprescindible.    

 
 Disponibilitat al catàleg

 

 

PuentesLos puentes de Madison (1995)

Sota la batuta d’aquest gran director que és Clint Eastwood coneixem la commovedora història d’amor entre la Francesca i el Robert, dos persones en la maduresa que mantenen una curta però intensa relació, impossible d’altra banda, quan potser ja no esperaven gaire de la vida, quedant marcats per sempre més. Los puentes de Madison impacta per la sinceritat i la senzillesa amb què està realitzada, és una pel·lícula que deixa empremta i pertorba de manera sorprenent pel dilema que planteja: Tu què hauries fet de trobar-te en el mateix cas?

 
 Disponibilitat al catàleg

 

 

 TitanicTitanic (1997)

Amb res més i res menys que 11 Oscars (cap en té més), Titanic és una pel·lícula per a la història: Romàntica, emocionant, espectacular, famosa, impactant, èpica… falten adjectius per a descriure-la.  Hi ha qui pensa que està sobrevalorada, i altres al contrari, que s’ha menyspreat injustament. El cert és que no deixa indiferent a ningú i que l’esforç que es va realitzar per a poder-la materialitzar va ser més que notable. Els protagonistes enlluernen i com a història d’amor tràgic té un final dels més recordats. Són mèrits indiscutibles pels quals mereix figurar entre les millors.  

 
 Disponibilitat al catàleg

 

 

CirculoPolarLos amantes del Círculo Polar (1998)

Cinema d’autor de qualitat. Julio Medem executa amb aquest film la que possiblement sigui la millor pel·lícula fins a la data en la seva cinematografia. La manera com la història es va embastant mica a mica, de manera desordenada però inexorable és tot un encert. La força del destí o potser l’atzar marquen aquest amor secret i tràgic entre dos personatges complexos i neuròtics units per un vincle familiar. En part filmada a Finlàndia té una bella fotografia i un repartiment apropiat. És en conjunt, una de les pel·lícules més destacades del cinema espanyol dels darrers vint anys.

 
Disponibilitat al catàleg

 

 

 DeseandoDeseando amar (2000)

La millor pel·lícula del director hongkonguès Wong Kar-Wai fins ara desplega el seu estil visualment subtil i sofisticat  fins al súmmum. Emocions contingudes en una mirada, en un gest, en un silenci, que ens transporten a un món de records, malenconia i sensualitat, on els desitjos impossibles sempre estan presents, i la soledat plana per damunt de tot. La parella protagonista Tony Leung i Maggie Cheung excel·lents, també destaca el lirisme de la música. Un pel·lícula hipnòtica per gaudir sense pressa.

 
 Disponibilitat al catàleg

 

 

 OlvidateOlvídate de mi (2004)

Pel·lícula de capçalera per a tota una generació, destaca per l’originalitat del seu plantejament: Es pot esborrar el record de la persona que has estimat? Amb algun ingredient de ciència-ficció, aquesta és la idea en què es basa i tanmateix, explica com evoluciona la relació amorosa de manera bastant més realista que la majoria de pel·lícules. Jim Carrey està sorprenentment contingut i Kate Winslet guapíssima (per cert, repeteix en la nostra llista d’aquest mes, cosa només aconseguida per la Meryl Streep). A més i no és poc, compta amb Everybody’s Gotta Learn Sometimes, cançó “inesborrable” interpretada pel Beck.

 
 Disponibilitat al catàleg

 

 

Diario NoaEl diario de noa (2004)

Inspirada en la novel·la El cuaderno de Noah, de Nicholas Sparks, és la història d’un amor d’estiu que perdura durant tota una vida malgrat les enormes dificultats a què ha de front. Hi ha qui la trobarà un pèl cursi, però com a pel·lícula sentimental funciona a la perfecció gràcies a les bones interpretacions de la parella protagonista, l’ambientació excel·lent i una narració emocionant que inclou una història dins una altra història. És molt popular i el paradigma de la pel·lícula romàntica, pel que no podia faltar en la nostra llista.

 Disponibilitat al catàleg

 

 

Brokeback Brokeback mountain (2005)

Una història dura i tendre a l’hora per a reflexionar:  Per què les persones no podem estimar com i a qui ens doni la gana? Les convencions i la intolerància d’un món tan “masculí” com el dels vaquers és el marc per presentar-nos la relació de dos homes que simplement es troben i s’estimen. Austera, continguda, autèntica, commovedora, trista, és Brokeback mountain una d’aquestes pel·lícules que sap transmetre més amb menys, encara que és de rebut mencionar les seves virtuts: direcció, guió, repartiment, fotografia, o música. En suma, un film molt complet que sorprèn, emociona i transmet. Recomanable.       

 
 Disponibilitat al catàleg

 

 

HerHer (2013)

L’amor cibernètic: una mirada al futur sobre un tema de tota la vida. Spike Jonze dóna en el clau en la descripció d’aquesta original relació amorosa entre un home (Joaquin Phoenix) i una intel·ligència artificial desproveïda de cos (veu d’Scarlett Johansson). Els estadis per què passen tots dos per estrany que sembli no difereixen gaire d’aquells que hi podria haver en qualsevol altra relació: experimentació, aprenentatge, creixement personal i superació. Una pel·lícula molt ben realitzada, interessant, i que dóna per pensar.

 
 Disponibilitat al catàleg 

 

Ep! No us oblideu!! Si encara no ho heu fet: Voteu!

En edicions anteriors dels Oscars de Badalona: